viladePiera.cat · Núm. 40 · Gener 2017 - page 9

viladePiera.cat
|
GENER 2017
9
L’Ajuntament de Piera és un dels
vuit municipis de la comarca que
ha renovat el seu compromís amb
la Xarxa Intermunicipal de Transició
Escola-Treball de l’Anoia Sud per als
propers quatre anys. Es tracta d’un
organisme de treball conjunt que vol
impulsar nous projectes per a millorar
les oportunitats educatives dels joves,
garantir-ne l’èxit escolar, oferir-los
acompanyament i formació en la
transició escola-treball i contribuir al
desenvolupament econòmic i social
del territori.
Aquesta xarxa ha permès generar
nous recursos per a donar una respos-
Suport als joves en la seva
transició escola-treball
ta més efectiva a les necessitats so-
cioeducatives del col·lectiu, i ha creat
formació postobligatòria a l’Anoia
Sud, com és el cas dels Programes de
Formació i Inserció (PFI), els cursos de
preparació per a les proves d’accés a
cicles formatius de grau mitjà i supe-
rior i els cursos de formació ocupa-
cional. Això ha estat possible amb la
col·laboració de la Diputació de Bar-
celona i la Generalitat de Catalunya.
La Xarxa TET Anoia Sud es va crear
l’any 2008 i està constituïda pels ajun-
taments de Piera, Masquefa, els Hos-
talets de Pierola, Capellades, la Pobla
de Claramunt, la Torre de Claramunt,
Vallbona d’Anoia i Cabrera d’Anoia. El
conveni es va prorrogar l’any 2012 i fi-
nalitzava aquest mes de desembre. La
seva continuïtat està garantida fruit
dels bons resultats obtinguts conjun-
tament en matèria d’educació, ocupa-
ció i emprenedoria.
Piera renova el seu
compromís amb la
Xarxa TET Anoia Sud,
que pretén millorar
les oportunitats
educatives del
col·lectiu
La Xarxa TET Anoia
Sud ha donat uns
bons resultats en
matèria d’educació,
ocupació i
emprenedoria
L’AMPA de l’escola Les Flandes i l’as-
sociació Dispiera van organitzar una
xerrada per a conèixer les inquietuds
de les famílies sobre el projecte d’es-
cola inclusiva. La trobada va servir
per a recordar que, a més de recur-
sos econòmics, cal un canvi en les
actituds i metodologies per a garan-
tir-ne l’èxit.
De la xerrada van sorgir algunes
demandes com ara que es faci més
feina en xarxa entre els docents i els
serveis d’atenció especialitzada, un
acompanyament individualitzat a
les famílies d’alumnes amb necessi-
tats especials i una certa continuïtat
d’aquest suport en etapes d’educa-
ció no obligatòria.
La comunitat educativa debat sobre
el projecte d’escola inclusiva
1,2,3,4,5,6,7,8 10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,...24
Powered by FlippingBook