Portada > Actualitat > Notícies > La Generalitat aprova un nou decret per garantir un sistema educatiu més equitatiu

La Generalitat aprova un nou decret per garantir un sistema educatiu més equitatiu

26/02/2021

Aquesta és la principal mesura de les previstes en el «Pacte contra la segregació escolar a Catalunya» al qual l’Ajuntament de Piera es va adherir l’any 2019

L’Ajuntament de Piera es va adherir l’any 2019 al «Pacte contra la segregació escolar a Catalunya: un compromís per a l’èxit educatiu», una iniciativa conjunta del Síndic de Greuges i el Departament d’Educació de la Generalitat per a garantir el dret a una educació de qualitat i a la qual es pugui accedir en condicions d’igualtat. En el marc d’aquest pacte, la Generalitat ha aprovat el Decret de la programació de l'oferta educativa i del procediment d'admissió en els centres del Servei d'Educació de Catalunya.

Aquesta nova normativa inclou un seguit de mesures específiques per garantir l’escolarització equilibrada, l’equitat escolar i la cohesió social als centres. A més, per primera vegada es regula el procediment d’admissió un cop iniciat el curs escolar, es planteja la possibilitat de realitzar processos de preinscripció per zona educativa i s’estableixen ajuts per garantir l’accés de l’alumnat socioeconòmicament vulnerable a les activitats complementàries i als serveis escolars. La nova norma s’aplicarà de manera progressiva. Algunes de les principals mesures entraran en vigor en la preinscripció escolar del curs 2022-2023.

Des de l’Ajuntament de Piera es considera necessari el foment de mesures per a una millora de l’èxit educatiu i que ajudin a garantir el dret a l’educació en igualtat d’oportunitats. De fet, el consistori treballa en aquesta línia oferint, per exemple, ajuts en el transport per salvar les diferències que la dispersió geogràfica de la vila pot suposar per al jovent i intentar que tothom tingui les mateixes oportunitats d’accés a l’ensenyament postobligatori independentment d’on es trobi ubicat el centre.

També moltes de les activitats que s’ofereixen en el marc del PEEP treballen contra les desigualtats i per garantir que l’alumnat amb pocs recursos personals i socials pugui seguit autònomament el seu procés d’aprenentatge. Un exemple són els tallers d’estudi assistit als quals es deriven nois i noies que no poden comptar amb el suport de cap adult per fer el seguiment de les tasques escolar o als quals el seu entorn més immediat no pot facilitar l’ajuda necessària per aconseguir l’èxit escolar. Aquestes propostes no suposen cap cost a les famílies.

Arxivat a: Educació
Educació