La Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament han signat un conveni per al traspàs de l’actual travessera que, un cop construïda la variant, passarà a ser de titularitat municipal
La construcció de la variant de Piera i el desdoblament de la B-224 entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires començaran l’any vinent. Aquesta tardor es licitaran les obres d’aquests dos projectes que permetran traure diàriament uns 36.500 vehicles dels nuclis urbans. Així ho ha anunciat el secretari general del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, Ricard Font, en una trobada celebrada a Piera durant la qual ha exposat el desenvolupament d’aquestes actuacions als alcaldes i alcaldesses de Piera, Martorell, Sant Esteve Sesrovires, Masquefa, Vallbona d’Anoia i els Hostalets de Pierola. Aquestes obres s’emmarquen en el programa que el Departament està desplegant per a millorar la capacitat i la funcionalitat d’un dels principals eixos de comunicació entre l’Anoia i el Baix Llobregat, amb una inversió prevista de més de 80 milions d’euros fins al 2025.
Pel que fa a la variant, serà una nova carretera de cinc quilòmetres de longitud que es construirà per evitar el trànsit de pas dels vehicles per l’interior del nucli urbà. En aquest sentit, es preveu que la nova variant absorbeixi 6.500 vehicles diaris dels 7.300 que actualment travessen Piera. De fet, s’alliberarà del trànsit dels vehicles que des del costat Igualada, Vilafranca del Penedès i Vallbona d’Anoia es dirigeixen al costat Masquefa, Esparreguera i Martorell i als polígons industrials que hi ha en aquesta zona i a la inversa. El traçat de la futura variant s’inicia a l’actual carretera B-224, a l’entrada pel costat oest del nucli de Piera, i vorejant pel nord la població, anirà a buscar l’actual rotonda de la carretera B-231, tot aprofitant-la fins a tornar a connectar amb l’actual B-224 pel costat est de Piera. Es preveu una inversió total de 8,2 milions d’euros.
Durant la seva intervenció, l’alcalde, Josep Llopart, va assegurar que la futura variant és una obra llargament esperada, que ara compta amb l'impuls del govern, i que ens permetrà treure el trànsit pesat de dins del nucli i recuperar la carretera per fer una via més amable per la gent i el comerç".
De fet, durant la jornada, el secretari general, Ricard Font,i l’alcalde de Piera, Josep Llopart, van signar un conveni de col·laboració per tal que un cop es construeixi la variant, la Generalitat traspassi a l’Ajuntament la titularitat de la via, donat que l’actual travessera passarà a tenir una funcionalitat més local.