viladePiera.cat · Núm. 51 · Gener 2018 - page 6

6
viladePiera.cat
|
GENER 2018
Acompanyament
a les famílies en
l’educació dels
infants
Piera participa en el programa «Edu-
quem en família», una iniciativa de la
Diputació de Barcelona que ofereix ac-
tivitats informatives i d’orientació amb
l’objectiu de prevenir el fracàs escolar i
acompanyar els pares i mares en l’edu-
cació dels infants.
El passat 23 de novembre, el peda-
gog i actor Juanjo Camarena va oferir
un taller-teatre adreçat a pares i edu-
cadors de nens de 3 a 16 anys. Sota el
nom «Com eduquem la llibertat?», va
fer una posada en escena poc conven-
cional que va permetre als participants
debatre sobre com acompanyar els fills
i filles en el procés de ser autònoms.
El dia 5 de desembre va ser l’escrip-
tora Alba Castellví, autora del
best se-
ller
titulat
Educar sense cridar. Acom-
panyar els fills d’entre quatre i dotze
anys en el camí cap a l’autonomia
, que
va oferir un taller-debat que pretenia
proporcionar a les famílies eines per a
afrontar amb serenitat els reptes que
l’educació dels infants planteja en la
vida quotidiana.
Alumnes de
secundària es
converteixen en
autors locals
La vila de Piera és enguany el cen-
tre d’interès que treballen a l’aula
els alumnes de primer d’ESO de
l’INS Guinovarda i els de tercer de
l’INS Salvador Claramunt. En el
marc del projecte «Lletra a lletra
femmunicipi», de la Diputació de
Barcelona, treballaran les compe-
tències lingüístiques descobrint i
apropant-se a un fet històric o un
autor local amb l’objectiu d’en-
fortir el seu vincle amb el territori.
Durant el mes de novembre es
va celebrar una primera sessió
en la qual van reflexionar sobre
què vol dir ser autor o autora i
com aconseguir-ho. El programa
inclourà també altres activitats
proposades pels centres educa-
tius, una visita a la biblioteca mu-
nicipal i una altra a la Biblioteca
de Catalunya, subvencionada per
l’Ajuntament de Piera. La cloen-
da del projecte es farà al mes de
maig i inclourà la presentació pú-
blica del treball realitzat. Actual-
ment, deu municipis de la pro-
víncia participen en el projecte.
Cloenda del
projecte «Prem el
Play», que pretén
fomentar l’hàbit
de la lectura
Els dies 11 i 13 de desembre, el teatre
Foment va acollir els actes de cloenda
del programa «Prem el Play». Es tracta
d’una iniciativa organitzada per la Bi-
blioteca de Piera que pretén fomentar
la lectura entre els alumnes de cicle
mitjà a través de la lectura d’un llibre i
de dinàmiques de grup dirigides.
Els alumnes de 6è de les escoles He-
rois del Bruc i Creixà havien llegit el lli-
bre
Quan Hitler va robar el conill rosa
,
de Judith Kerr. En l’acte de cloenda
van compartir una estona amb l’Alba
Grifell, membre del col·lectiu Casa Nos-
tra, Casa Vostra, i van conèixer la seva
experiència com a voluntària en els
camps de refugiats.
Els alumnes de 5è d’aquestes escoles
i de l’Apiària havien treballat a l’aula
l’obra
Misteri a Moltmort
, de la perio-
dista i escriptora Elisenda Roca. L’auto-
ra va compartir també una estona amb
els nois i noies, als quals va anunciar
que dedicaria el seu proper llibre, que
es publicarà al mes de febrer.
1,2,3,4,5 7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,...24
Powered by FlippingBook