Piera aplica l’ordenança de civisme per abandonar residus, amb sancions de 300 a 3000€

Dimecres, 18 de juny de 2025

L’Ajuntament reforça la vigilància i el servei de recollida mentre fa una crida al civisme davant l’increment d’actes incívics.

L’Ajuntament de la Vila de Piera ha posat en marxa un procés sancionador adreçat a les persones que abandonen residus a la via pública o aboquen runa en zones no autoritzades. Aquesta mesura arriba després de detectar, en les darreres setmanes, un augment d’actes incívics especialment en àrees on s’han retirat els antics contenidors arran del canvi de model de recollida.

Les sancions establertes per aquests comportaments incívics oscil·len entre 300 i 3.000 euros.

Amb l’objectiu de posar fre a aquestes pràctiques, l’Ajuntament ha incrementat la presència policial a les zones més afectades i ha començat a imposar sancions. Paral·lelament, s’ha reforçat el servei de recollida de residus per pal·liar possibles disfuncions derivades del procés de transició cap al nou model.

Des del consistori es fa una crida al civisme i a la col·laboració ciutadana, tot recordant que els períodes de canvi poden generar incidències, però que el respecte a l’espai públic és responsabilitat de tothom.

Darrera actualització: 20.06.2025 | 11:01