Reinaugurada la plaça de la Creu amb la presència de nombrosos veïns i veïnes

Dilluns, 7 d’abril de 2025

S'hi ha instal·lat un plafó de tres metres de llargada que resumeix la història de l'indret.

Aquest diumenge 6 d’abril va tenir lloc la reinauguració de la renovada plaça de la Creu, un acte que va comptar amb una gran participació de veïns i veïnes de la vila. L’esdeveniment va començar amb un parlament de benvinguda a càrrec de la regidora de Cultura i Patrimoni, Raquel Calsina, seguit de la intervenció de Luciano Loba, en representació del veïnat. L’alcaldessa de Piera, Carme González, va cloure els parlaments institucionals posant en valor la importància històrica i simbòlica d’aquest espai.

Durant l’acte es va descobrir una placa commemorativa de 3 metres de llargada que recull la història de la plaça, documentada des del segle XVII. Aquest element s’ha concebut com un punt d’informació permanent per a residents i visitants que vulguin conèixer millor el passat d’aquest indret emblemàtic. Seguidament es va servir un refrigeri entre els assistents que van aprofitar per compartir anècdotes de la plaça i gaudir de l'espai en una jornada primaveral.

La reforma de la plaça ha permès dignificar aquest espai del nucli històric de Piera, incorporant-hi nous elements com la recuperació d'una font brollador que aporta un toc de frescor i simbolisme. A més, s’ha millorat el paviment, s’han recuperat els antics fanals i s’ha adaptat la zona per fer-la més accessible i funcional per a tothom.

Darrera actualització: 7.04.2025 | 20:35