Telefónica triga més de 3 mesos a reparar un pal que bloquejava l’accés al Castell de la Ventosa
L’Ajuntament de la Vila de Piera denuncia la inacció de l’operadora davant múltiples incidències greus al municipi.
L’Ajuntament de la Vila de Piera denuncia públicament la manca de resposta de Telefónica davant diverses incidències greus en el cablejat i les infraestructures de telecomunicacions del municipi, algunes de les quals comprometen directament la seguretat de veïns i veïnes.
El cas més urgent fins ara era el del barri del Castell de la Ventosa, on un pal de Telefónica trencat per la meitat, a conseqüència d’un fort episodi de pluja, ha impedit durant més de 3 mesos que es poguessin reprendre les obres d’un mur caigut que afectava un dels dos únics accessos al barri. Tot i les gestions i la insistència setmanal de l’Ajuntament, l’operadora no va reparar la incidència fins ahir, després de 3 mesos i mig, mantenint bloquejat l’accés i les obres aturades durant tot aquest temps.
Un problema generalitzat a tot el municipi
Aquest no és un cas aïllat. L’Ajuntament ha registrat i tramitat desenes d’incidències relacionades amb pals inclinats, cablejat malmès o abandonat, i obstacles que afecten el pas de vehicles pesants com camions de recollida o serveis d’emergència. En molts casos, els cables antics de coure no s’han retirat, tot i haver estat substituïts per fibra, generant acumulacions de cablejat penjant que deterioren l’espai públic i poden representar un perill per a persones o vehicles.
Tot aquest seguit d’incidències s’han comunicat a Telefónica per les vies oficials, mitjançant la plataforma d’atenció a municipis, correus electrònics i trucades reiterades. Malauradament, moltes d’aquestes peticions queden sense resposta, es tanquen sense actuació real o no reben cap seguiment tècnic.
Una situació límit que exigeix solucions
El consistori ha posat especial èmfasi en aquells punts que afecten la seguretat viària, l’accessibilitat i la protecció de les persones. Entre ells, hi ha pals inclinats amb risc de caiguda sobre propietats, cables que redueixen l’alçada de pas per sota dels nivells de seguretat i infraestructures que dificulten l’obra pública i privada.
Tot i haver traslladat a Telefónica un llistat concret amb les incidències més urgents, la resposta segueix sent insuficient mesos després, i la situació en diversos barris continua sent del tot insostenible.
L’Ajuntament exigeix una actuació immediata
Davant d’aquest escenari, l’Ajuntament de de la Vila de Piera reclama a Telefónica una actuació urgent i efectiva per retirar o reparar els elements que comprometen la seguretat i el funcionament normal dels carrers i serveis del municipi. Així mateix, es demana a l’empresa un calendari clar i verificable d’actuacions, i una millora immediata en l’atenció als ens locals.
No és acceptable que, després de mesos d’insistència, només es resolguin els casos més greus i que la resta d’incidències continuïn sense resposta. Piera és un municipi que compleix amb les seves responsabilitats en matèria de serveis públics i espera el mateix grau de compromís per part de les empreses que hi operen.